Sopar de Cloenda del 50è aniversari

25 abril 2017 IE Sant Jordi

Aquest cap de setmana, coincidint amb la diada de Sant Jordi, hem celebrat el sopar de Cloenda dels actes del 50è aniversari de l’escola a can Rafart. Va ser una nit molt especial, plena d’agraïments i retrobaments! Vam tenir la sort de tenir entre nosaltres en Cinto Vila, la Maria Planas -vídua de l’Amadeu Casals-, l’Anna Maria Nogués –vídua d’en Miquel Bassó- i en Quico Serra -fill d’en Joan Serra-, quatre de les famílies fundadores de l’escola. Ens van acompanyar també en Salvador Martí, en Rafael Casals, en Francesc Serra, en Xuse Vilà, en Joaquim Sellarès, en Toni Bassó, en Jaume Beltran i l’Alfred Villagrasa, vuit dels trenta-un primers alumnes del Sant Jordi, i les germanes Matarò, les primeres noies que arribaren a l’escola! En Ñoño i la Rosa Mª ens van presentar el llibre infantil il·lustrat “Història del meu col·le” que han fet plegats perquè els nens d’Infantil i Primària coneguin millor els nostres orígens i en Jordi Folch i Soler i en Xavier Vilà i Planas van fer el mateix amb “La nostra escola: 50 anys de la Institució Escolar Sant Jordi”, llibre recull d’aquest mig segle de vida del centre. Vam retre homenatge a tots els presidents que la cooperativa ha tingut en aquests cinquanta anys, com a representants de tants i tants pares compromesos amb l’escola a través del Consell Rector; i als mestres, puntal fonamental del nostre projecte educatiu, amb una menció especial per la Srta. Celsa, la primera mestra del sant Jordi, present en el sopar; la Carmina de Dios i la Consol Carbonell, que s’hi sumaren al 1967 i que per motius de salut no ens pogueren acompanyar, i l’estimat Francesc Buireu, que ens va deixar fa uns anys. Finalment, vam reconèixer la tasca de tots els directors que el centre ha tingut al llarg dels anys, des d’en Domingo Llucià, al Sr. Tufet, l’Albert Colomé, i la Fina, l’Ernest, la Júlia i l’Albert que encara són amb nosaltres. Ah, i gràcies a la col·laboració d’en Joaquim Miranda vam concloure l’acte amb l’actuació d’una petita coral de mestres i pares!