Compartim experiències amb la gent gran

Des de fa vuit anys els alumnes de 4t d’ESO desenvolupen el projecte comunitari ”Compartim experiències amb la gent gran” amb els usuaris del Casal de la Gent Gran de Can Rafart i els residents de la Fundació Hospital Sant Pere. Esperem poder retornar-hi ben aviat!

El projecte comunitari promou que els alumnes experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, que aprenguin en l’exercici de la ciutadania i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat.

La nostra proposta està orientada a afavorir el diàleg intergeneracional i crear un espai d’intercanvi d’experiències vitals entre dues generacions. Per als nostres alumnes constitueix una experiència única per aprendre de l’experiència de vida de les persones grans de Vilassar i conèixer millor la nostra història més recent a través de la biografia dels seus protagonistes.

Per a les persones grans que participen en el projecte, l’experiència potencia la seva autoestima en permetre’ls transmetre als més joves les seves habilitats i coneixements, i estimula la seva memòria tot recuperant part de la història del poble a través de les seves vivències.

El projecte es desenvolupa els dijous i divendres a la tarda, fora de l’horari escolar, i comprèn tot un ventall d’activitats:

• Entrevistes amb els usuaris del Casal i la Fundació per elaborar un recull de la història recent del nostre poble i de les seves biografies
  • Tallers per aprendre tot allò que les persones grans poden ensenyar-nos (jocs de taula, escacs, manualitats, teatre, cuina, labors…)

A partir de les entrevistes efectuades i del recull de l’experiència de cadascun del participants, elaborarem un llibre-recull del projecte amb textos i imatges i un curtmetratge que projectarem el dia de la cloenda del projecte.

Com a novetat, per elaborar el curtmetratge, aquest any comptarem amb el suport del Projecte Reacciona, una iniciativa per educar sobre temàtiques de cooperació, solidaritat, drets humans i cultura de la pau, a través de la realització d’una obra audiovisual produïda pels mateixos alumnes.

Podeu seguir tot el desenvolupament del projecte al nostre blog:

Els objectius que cerquem assolir a través del projecte comunitari són:

• Desenvolupar la competència social i ciutadana, afavorint una actitud crítica i compromesa en la societat per tal d’esdevenir membres actius en una societat democràtica i participativa.
  • Desenvolupar habilitats relacionades amb la gestió de projectes i el treball en equip (planificació i execució de tasques, habilitats comunicatives, competència digital i tecnològica, investigació i contextualització del coneixement, etc).
  • Acostar els nostres alumnes a les entitats locals “Casal de la gent gran de Can Rafart” i “Fundació Hospital de Sant Pere”.
  • Promoure entre els nostres alumnes la participació en entitats de caire social per fomentar el compromís amb la construcció d’una societat més justa, cohesionada i arrelada al territori.
  • Desenvolupar l’empatia, la paciència, la responsabilitat i la constància com a valors.