Menjador

A l’escola entenem l’acte de menjar i seure a taula amb els companys com una part més del procés educatiu dels infants. És per aquest motiu que el nostre projecte d’Espai del Migdia té un doble objectiu: educatiu i nutricional. Per un costat oferim una dieta equilibrada als nostres alumnes i estimulem que adquireixin hàbits alimentaris i higiènics correctes, basant-nos en la dieta mediterrània i el consum de productes de temporada i proximitat; i per un altre apostem per un projecte educatiu englobat en el model pedagògic de la nostra escola, que potencia l’autonomia personal dels nens i joves i fomenta les actituds de respecte, tolerància, solidaritat i plaer per la descoberta.

Cerquem que els infants desenvolupin el sentit del gust i el bon menjar, experimentin amb textures, olors, colors i gustos diferents, puguin provar de tot i alimentar-se seguint una dieta equilibrada i variada, alhora que aprenen a gaudir del fet d’entaular-se i compartir àpats i converses amb els companys.

A partir del curs 2024-2025 el servei de menjador i espai migdia serà a càrrec de Cocina Escolar Sandra Alcalà, S.L. i de Llirka Serveis de Monitoratge, S.L., amb més de 45 anys d’experiència en el sector, oferint serveis de menjador escolar i lleure. La seva proposta s’articula al voltant dels següents objectius pedagògics i nutricionals:

• Proporcionar un menú adequat tant des del punt de vista nutricional com sensorial.
  • Seguir les pautes d’una alimentació sana i equilibrada, assegurant la introducció d’hortalisses i fruites variades i de temporada.
  • Vetllar per la qualitat del producte, gestionant les compres a nivell sostenible i orientant-les cap a l’alimentació ecològica i natural.
  • Fomentar les actituds de respecte, tolerància i solidaritat.
  • Impulsar, a través del joc, la creativitat i la imaginació de cada infant.
  • Valorar la participació en les activitats, divertint-se i aprenent al mateix temps.
  • Adquirir hàbits alimentaris saludables, hàbits d’higiene i socials.
  • Relacionar una alimentació equilibrada amb el benestar.
  • Valorar l’entorn i respectar-ne les condicions.

A la nostra escola, s’ofereix un servei de càtering de línia calenta.

S’elaboren els àpats diàriament a la cuina central d’Horta (Barcelona) i s’apliquen les mesures adequades pel correcte transport i manteniment del menjar fins a la nostra escola. Un cop aquí, són les monitores de menjador qui s’encarreguen de que tot el servei de menjador funcioni correctament.

Es pot contactar amb el nostre coordinador/a de menjador, amb qui podeu contactar per qualsevol dubte o comentari a través del telf/whatsapp 605.882.552 o l’email santj_jordi@llirka.com.

IMPORTANT:

Per inscriure’s al servei de menjador cal accedir al formulari d’inscripció al qual s’accedeix a través del següent enllaç:

REGISTRE AL MENJADOR 2024-2025

INFORMACIÓ ADDICIONAL A TENIR EN COMPTE:

• Preus del servei:
    • RECURRENTS: 8,25 €/ dia
    • ESPORÀDICS: 8,99€ / dia
      Es considerarà recurrent tot aquell infant que faci servir el servei un mínim de 3 dies
      setmanals si és de Cicle Infantil o Primària, i 2 dies setmanals si és de la ESO.

• Cancel·lacions del servei:
    Es descomptarà el 100% si s’avisa abans de les 10:00 DEL MATEIX DIA L’ABSÈNCIA.
    En cas contrari, es cobrarà el 100% del menú.

• Forma de cobrament:
    Es generarà rebut bancari de l’1 al 5 de cada mes (a setembre, serà a meitat de mes) amb les previsions d’assistència indicades al formulari d’inscripció.

• Es regularitzarà mensualment qualsevol variació o incidència.
    • Al mes de juny, es cobrarà l’última setmana de curs, per ajustar qualsevol variació existent.

• Dades de contacte:
    • Telèfon de contacte de la coordinadora: 605.882.552
    • Correu electrònic per qualsevol qüestió econòmica, organitzativa, informativa: sant_jordi@llirka.com

• Contacte amb la coordinadora:
    Tots els dies, de 9:00 a 10:00 via Whatsapp, telèfon o mail.

SERVIM-NOS COM A CASA

Aquest curs participem en “Servim-nos com a casa”, una proposta per a transformar el menjador escolar en un espai per adquirir bons hàbits alimentaris i potenciar l’autonomia.

En aquest projecte, que busca fer créixer l’autonomia dels nens, el sentit de la responsabilitat i el de pertinença al grup, els alumnes són responsables de preparar l’espai on dinaran amb encarregats de parar taula i dels elements comuns –gerres d’aigua i paneres- així com de servir-se a sí mateixos i entre ells. Cerquem crear un menjador més actiu i participatiu on els nens són els protagonistes: prenen decisions sobre els seus àpats acompanyats pels monitors, aprenen a ser conseqüents amb les seves decisions i desenvolupen hàbits que promouen la convivència i el respecte pels companys. Treballem també el respecte pel medi ambient i la sostenibilitat a través de la recollida selectiva de residus orgànics i plàstics per afavorir el reciclatge.

Les monitores acompanyen els infants i els ajuden a través del raonament i el diàleg, no des de l’obligació, a aprendre a poc a poc els bons hàbits en el moment del dinar, ajudant-los a créixer i a conèixer els seus propis límits. La iniciativa s’articula a partir de la pedagogia invisible que treballa de forma implícita aquells actes que, sense adonar-nos-en, comporten l’aprenentatge de continguts, procediments i actituds i la pedagogia de l’exemple com a eina que posa l’accent en l’actitud i en la comunicació de l’educador com a referent per assolir la seguretat afectiva que necessiten els infants.