Microbanc d’aliments IE Sant Jordi

Aquest curs 2017-2018 l’escola vol fer-vos una proposta molt especial: un projecte solidari que involucra a tota la comunitat educativa –alumnes, mestres i professors, pares i mares-, gestionat íntegrament pels alumnes de l’escola i dut a terme al llarg de tot el curs.

La solidaritat és un dels valors fonamentals del cooperativisme, i creiem que la millor forma de potenciar-la és oferint als nostres alumnes la possibilitat d’esdevenir protagonistes reals d’un projecte solidari. Ens caldrà treballar en equip, reflexionar sobre el que ens envolta, ser creatius, aprendre a comunicar bé les nostres propostes, dissenyar accions eficients, aprendre com implementar-les, gestionar-ne els resultats i aprendre a col·laborar amb entitats del nostre entorn. I ho farem plegats, amb l’ajuda de mestres i professors i de ben segur amb la vostra col·laboració!

La nostra proposta és posar en marxa el MICROBANC D’ALIMENTS DE LA IE SANT JORDI amb un repte: recaptar l’import necessari per a comprar 1 tona d’aliments que entregarem a Càrites de Vilassar de Dalt en concloure el curs.

Per aconseguir-ho, els alumnes de l’escola han dissenyat tot un seguit d’accions que s’aniran implementant al llarg de tot el curs i de les que us mantindrem puntualment informats. I seran els mateixos alumnes, cadascun d’ells en funció del seu nivell, els responsables de gestionar tots i cadascun dels aspectes del projecte: control econòmic, disseny d’accions, comunicació, etc.

El dissabte 16 de desembre hem celebrat la 1a Fira Solidària de Santa Llúcia de l’escola dins del nostre projecte Repte 1 Tona del Microbanc d’Aliments.  Tots els alumnes de l’escola, des dels més petits d’Educació Infantil fins als alumnes de 4t d’ESO, amb l’ajuda de la Carme Fontàs, la Marisa Fernàndez i la Mercè Gonzàlez, hi han contribuït amb les seves creacions artesanals: sabons i espelmes aromàtiques, imants enamoradissos, espelmes decoratives, bossetes personalitzades perquè l’angelet de les dents o el Ratoncito Pérez no es despistin i uns rens súper dolços pels més golafres. Gràcies a la col·laboració de totes les famílies hem recaptat 637 euros!

El 19 d’abril vam celebrar el Concert de Sant Jordi, tret de sortida de tots els esdeveniments que tenen lloc a l’escola coincidint amb la festivitat del nostre patró. Des de P3 fins a 2n d’ESO, els nostres alumnes ens van fer gaudir d’una molt bona estona de música en directe, que ens va permetre recaptar 418 € per al nostre projecte solidari! Moltes gràcies a tots els alumnes, als mestres i professors i especialment a la Isabel Garcia, la nostra professora de música, per fer-ho possible i a totes les famílies per assistir-hi i col·laborar-hi!

La parada de llibres nous i de segona ma de l’escola ha recaptat enguany 246,50 € la diada de Sant Jordi que es destinaran íntegrament al Repte 1 Tona! Des de l’escola volem agrair especialment la tasca del Grup de Treball de Festes; de totes les mares, pares i alumnes que van participar en els torns de venda; de la Sara Fernández, per les gestions any rere any per aconseguir els millors preus en llibres nous, i d’en Jordi Aragonés, alma mater dels sorteigs que enguany han acompanyat la Diada i de la campanya #peoplesantjordi. Gràcies a tots per fer-ho possible!