Servim-nos com a casa

11 novembre 2017 IE Sant Jordi

Des d’aquest mes de novembre, els infants i joves que dinen a l’escola -des de la Caseta a l’ESO- participen en el projecte “Servim-nos com a casa”, una proposta de 7-i-Tria per a transformar el menjador escolar en un espai per adquirir bons hàbits alimentaris i potenciar l’autonomia.

En aquest projecte, que busca fer créixer l’autonomia dels nens, el sentit de la responsabilitat i el de pertinença al grup, els alumnes són responsables de preparar l’espai on dinaran amb encarregats de parar taula i dels elements comuns –gerres d’aigua i paneres- així com de servir-se a sí mateixos i entre ells. Cerquem crear un menjador més actiu i participatiu on els nens són els protagonistes: prenen decisions sobre els seus àpats acompanyats pels monitors, aprenen a ser conseqüents amb les seves decisions i desenvolupen hàbits que promouen la convivència i el respecte pels companys. Treballem també el respecte pel medi ambient i la sostenibilitat a través de la recollida selectiva de residus orgànics i plàstics per afavorir el reciclatge.

La complicitat de les famílies és fonamental perquè aquest projecte sigui encara més reeixit! Ens podeu ajudar implicant els vostres fills a casa a parar i desparar taula, reciclar els residus i potenciant la seva autonomia i responsabilitat en el moment dels àpats. Convideu-los a que us mostrin què fan al menjador de l’escola!