Pintem la música: Kandinsky, Wagner i la sinestèsia.

11 novembre 2017 IE Sant Jordi

Heu sentit a parlar de la sinestèsia? La sinestèsia és la capacitat d’experimentar sensacions d’una modalitat sensorial particular a partir d’estímuls d’una modalitat diferent: escoltar els colors, veure la música, olorar les paraules o assaborir el tacte d’un objecte. Molts artistes tenen capacitats sinestèsiques i Kandinsky n’era un d’ells. Per a l’artista rus, pintura i música estaven molt vinculades i les seves primeres obres abstractes estan sovint inspirades en composicions musicals de les que, en moltes ocasions, prenen fins i tot el títol. Així per exemple, després d’una representació de l’òpera Lohengrin de Wagner a Moscou, Kandinsky va dir:

“He vist tots els colors en el  meu esperit, al davant dels meus ulls. Salvatges, es van dibuixar les línies enfront meu”.

A Món de l’Art hem treballat aquesta setmana a CI-2 les nostres capacitats sinestèsiques pintant la música de Wagner tot escoltant Lohengrin.