“La profe marxa de classe”

29 maig 2017 IE Sant Jordi

Aquesta és una setmana molt important per als alumnes de 6è: fruit del projecte interdisciplinari desenvolupat al llarg de tot el curs, estrenem “La profe marxa de classe”, un musical produït, dirigit i interpretat íntegrament per tots nosaltres. El projecte, inspirat en el model de LÒVA –l’Òpera com a Vehicle d’Aprenentatge, www.proyectolova.es- promou el desenvolupament emocional, social i cognitiu dels alumnes a través de la producció d’un projecte musical i la gestió del mateix, estimulant la creativitat, la imaginació, el treball en equip i el respecte i acceptació de les diverses capacitats de cadascun dels participants.

Vam iniciar el projecte al primer trimestre i hem estat treballant de valent al llarg de tot el curs! Les primeres passes foren la creació de la companyia i la distribució de les tasques que cadascú de nosaltres hi desenvoluparia (administració, màrqueting, atrezzo, percussió, cos de ball, tècnics de llum i so, guionistes, cantants i presentadors). Ens calia doncs optar a aquelles que ens resultaven més estimulants o per les que creiem tenir més talent, i vam haver de fer-ho ben seriosament, per escrit. Després de reflexionar i prendre consciència sobre les nostres capacitats, cadascú de nosaltres defensà el seu perfil i sol·licitud com si d’una cerca real de feina es tractés! Després amb l’ajuda de les nostres tutores –la Núria Martin i la Laia Puig – i de la mestra de Món de l’Art –la Carme Fontàs- hem anat desenvolupant cadascuna de les tasques, assumint responsablement i amb esforç tot el que comportaven fins arribar a la representació final. Vam dissenyar i escollir un logo per a la nostra companyia amb l’ajuda de tots els alumnes de l’escola, hem escrit el guió de l’obra, escollit els recursos musicals i coreogràfics, assajat, estudiat la millor il·luminació i atrezzo, dissenyat un cartell de presentació i gestionat el cost econòmic de tot el procés. Per aconseguir-ho hem comptat amb la col·laboració especial d’en Rafael Lagunas, alumne del Conservatori Superior del Liceu i músic/actor de l’espectacle Pum-sum-kà! al que vam assistir al CaixaFòrum i que ens ha servit de font d’inspiració i de la Rosa Moreno, mare de la Lucia i la nostra coreògrafa personal. Moltes gràcies a tots dos!

El nostre musical està inspirat en els músics de carrer i en l’experiència de com podem fer ritmes i música amb pràcticament qualsevol objecte quotidià. Hem aprés plegats que darrera qualsevol creació artística o espectacle hi ha grans sacrificis i també que si cadascú de nosaltres hi aporta les seves millors habilitats, el resultat final és molt engrescador! Aquest projecte ens ha permès reforçar el treball cooperatiu, aprendre a dialogar i intercanviar idees, prendre decisions, reconèixer la diversitat de talents i respectar-los tots ells. Ara ja només ens resta esperar que gaudiu de l’espectacle!