Gaudim de l’Espai Comic!

31 maig 2017 IE Sant Jordi

Engeguem un nou projecte per engrescar els nostres alumnes a llegir: l’Espai Còmic. En col·laboració amb la Biblioteca Municipal de can Manyer, aquest projecte ens permetrà disposar quinzenalment d’una trentena de nous títols de llibres il·lustrats, ubicats al passadís del primer pis d’Educació Primària i als que els alumnes tindran accés lliure al llarg de tot el dia. Els còmics són un recurs molt útil per estimular el plaer de la lectura entre els infants perquè:

• proporcionen autonomia lectora al nen: en utilitzar vinyetes seqüencials, els infants poden seguir el fil argumental independentment de la seva habilitat lectora
  • promouen la imaginació i la creativitat: com que tenen poc text, els nens han d’observar i imaginar gran part del que succeeix a partir de les imatges
  • són molt motivadors: pels nens llegir còmics és com jugar i jugar és divertit! I allò que és divertit ens motiva… per això, els còmics fomenten el desig d’aprendre a llegir!
  • són un bon recurs pels infants amb dificultats de comprensió lectora per la seqüenciació de la informació i pel suport visual que les imatges representen
  • ajuden a reconèixer emocions a través de les expressions, facilitant el desenvolupament emocional dels infants

Els alumnes de 5è seran els responsables de gestionar l’Espai Còmic, vetllant pel bon estat dels llibres, recollint els suggeriments dels altres alumnes sobre noves peticions i organitzant la logística de préstec i retorn dels llibres a can Manyer. Aquestes setmanes han explicat a totes les classes de Primària el nou projecte i han animat als seus companys a descobrir els nous exemplars tot just arribats, a les estones d’esbarjo o els espais de lectura de classe.