Projectes Fundació Tr@ms

El nostre centre és membre de la Fundació Tr@ms, on participa en els projectes intercentres que aquesta fundació proposa utilitzant les noves tecnologies.

Aquest curs 2016-2017, l’escola participa en cinc projectes:
I m’endevines? P-4
ContesNet: 2n de Primària
Correu Tr@ms: 4t de Primària
Problemàtiques: 5è de Primària
Tramscriure: 6è de Primària

Actualment, Fundació Tr@ms agrupa una comunitat educativa de més de 7.000 alumnes i famílies Així com més de 500 professors. Les escoles es situen arreu de Catalunya.
Podeu trobar més informació a: www.fundaciotrams.org

I m’endevines?

Aquest projecte neix de les escoles de Tr@ms i un dels seus objectius és que els nens i nenes d’educació infantil, siguin més autònoms en l’àmbit de les TIC, que treballin la creativitat i aprenguin a fer servir l’Ipad com una eina de comunicació, elaboració i creació d’activitats.

El projecte consisteix en l’elaboració d’endevinalles creades pels alumnes per tot seguit compartir-les amb alumnes d’altres centres. Una part molt interessant del projecte és que els nens i nenes de P4 han hagut d’adquirir noves habilitats per a aprendre a utilitzar l’aplicació Puppetpals, per fer endevinalles com si fossin històries.

ContesNet

El projecte consisteix en la realització de dos contes per capítols, en el que cada capítol és elaborat per una escola diferent de manera successiva.

L’activitat s’inicia fent una presentació del grup-classe (text i fotografia de grup), la qual s’enviarà per correu a tots els grups participants.
Els contes no seran contes de manera clàssica sinó que seguiran una estructura en forma d’arbre: hi ha la introducció del conte, a continuació seguiran dos nusos que seran dues possibilitats de seguir el conte, a partir de cada nus es creen tres desenllaços, que seran sis maneres diferents d’acabar el conte.

D’aquesta manera, a l’hora de llegir el conte el lector pot triar seguir la història segons els seus gustos i preferències. El conte té un format interactiu.

Aquest projecte està vinculat a les competències comunicativa lingüística i audiovisual.

CorreuTr@ms

El projecte permet que els alumnes de dos centres diferents es coneguin, tot utilitzant el correu electrònic. Aquesta activitat es planteja com una més de les tasques de suport en el procés d’aprenentatge dins de l’àrea de català que, a més de fomentar l’exercici de la llengua escrita, possibilita l’adquisició d’un seguit d’habilitats informàtiques. Tanmateix, s’engresca als alumnes a conèixer d’altres nens i nenes de la mateixa edat però que viuen en un entorn diferent.

Problemàtiques

El projecte Problemàtiques neix de la necessitat d’evolució i transformació del projecte Enigmàtiques. Aquest projecte es basa en resoldre una sèrie de problemes matemàtics preparats pel propi Departament de Matemàtiques de Tr@ms.
Aquests problemes no són problemes tipus dels que habitualment es treballen a classe si no problemes amb molt recorregut matemàtic, que els alumnes hauran de resoldre de manera cooperativa.

Tramscriure

En aquest projecte els alumnes de 6è participen com a jurat dels premis Tramscriure de la Fundació Tr@ms. A partir dels textos seleccionats per cada cicle i després de la lectura dels mateixos a l’aula, treballem de forma cooperativa l’avaluació i qualificació de les obres i el procés de comunicació de les nostres decisions. Potenciem així la competència lingüística i comunicativa, l’artística i cultural, la digital, la d’aprendre a aprendre i la d’autonomia i iniciativa personal.