Celebrem el Dia Escolar de la No-Violència i la Pau

8 febrer 2018 IE Sant Jordi

El 30 de gener vam celebrar com cada any el DENIP, Dia Escolar de la No-Violència i la Pau, amb una acció solidària per ajudar aquelles persones del nostre entorn que passen per dificultats, mitjançant una recollida de productes d’higiene personal i neteja de la llar que vam fer arribar a Càritas Vilassar de Dalt. Aquest any ens han ajudat molts comerços i negocis de Vilassar, facilitant que hi instal·léssim caixes de recollida. A tots ells i a les famílies que ens heu permès arribar fins a Càrites ben carregats, moltíssimes gràcies!

Aquest és el manifest que vam llegir a la Plaça de la Vila. Un manifest per recordar-nos que un altre món és possible, un món on imperi la concòrdia, la tolerància, la solidaritat i el respecte pels drets humans, i que és responsabilitat de tots treballar per aconseguir-ho:

“Mira al teu voltant. Observa el món en el qual vius. Ara pregunta’t: ¿És aquest el lloc on sempre vas voler viure? És aquest el lloc on cada nen espera créixer quan obre els ulls i veu el món per primera vegada? Ets capaç de mirar als ulls d’aquests nens sense el sentiment de vergonya per aquesta realitat plena de maldat que han d’enfrontar? És això el que hem preparat durant segles i anys?

No podem negar la simple veritat que som nosaltres els que formem constantment aquesta realitat. Però una altra veritat és que mai serà massa tard per canviar alguna cosa. Podem fer d’aquest món un lloc millor si ho intentem. Llavors, per què no crear bé enlloc de mal? Per què no fer la pau enlloc de la guerra? Per què no difondre amor i compassió enlloc d’odi i arrogància?

Volem la pau. Però la pau no és només absència de guerres, sinó absència d’injustícies, tant econòmiques i socials com culturals. La pau no és qüestió d’un dia, per la qual cosa hem de treballar per aconseguir-la tots els dies de l’any. No hi haurà pau mentre segueixin arribant a les nostres costes cadàvers de persones que en la travessia van perdre il·lusions, projectes i vida. No hi haurà pau mentre continuï el gran nombre de dones assassinades per la violència masclista. No hi haurà pau si no frenem el canvi climàtic i no fem que els governs apostin per energies renovables i fomentin un consum sostenible i responsable. La Pau no es construeix, s’avança cap a ella. Depèn de nosaltres. Ningú ens la regala.

Per tant, treballem al nostre centre escolar per la justícia, dialogant per solucionar els conflictes i el respecte per a tothom. Avui 30 de gener, volem recordar a tothom que nosaltres, els alumnes de l’escola Sant Jordi, volem viure en un planeta en el qual es pugui respirar justícia. Per això alcem conjuntament les nostres veus per demanar un planeta millor. Apostem per la pau, apostem per l’absència de guerres, les injustícies i pel diàleg.”